Procena vrednosti kapitala

   Upravlјanje vrednošću predstavlja okosnicu savremenog strategijskog menadžmenta. Procena vrednosti imovine i kapitala postaje kontinuirani proces čiji je cilј da pomogne top menadžmentu u donošenju strateških odluka. Najčešći razlozi za procenu vrednosti kapitala i imovine preduzeća su:

  • određivanje stvarne tržišne vrednosti preduzeća ili kapitala za potrebe strategijskog odlučivanja
  • određivanje tržišne vrednosti udela u kapitalu
  • statusne promene (spajanja, preuzimanja, izdvajanja delova preduzeća)
  • određivanje prodajne cene pravnog lica u stečajnom postupku u skladu sa Zakonom o stečaju

   Postoje tri najčešće korišćena pristupa i veći broj metoda procene vrednosti preduzeća i kapitala:

  • troškovni pristup (metoda neto imovine i metoda likvidacione vrednosti
  • tržišni pristup (metoda direktnog poređenja prodajnih cena uporedivih kompanija)
  • prinosni pristup (metoda diskontovanog novčanog toka)

   Procena vrednosti kapitala je složen proces koji uklјučuje analizu i procenu različitih aspekata okruženja preduzeća. Izbor metoda procene zavisi pre svega od svrhe procene. Naš tim ima veliko iskustvo u procenama vrednosti kapitala kompanija različitih veličina i iz različitih delatnosti, za različite svrhe.